AVG privacy verklaring, cookie disclaimer en klachtenregeling
AVG Privacy Verklaring
Grondslag(en) verwerking van jouw persoonsgegevens
​
Wij verwerken jouw persoonsgegevens op grond van één van de zes grondslagen die genoemd staan in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: AVG), te weten:
-
toestemming van jou;
-
de gegevensverwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst waarop wij onze dienstverlening baseren dan wel om op verzoek van jou vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;
-
de gegevensverwerking is noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting;
-
de gegevensverwerking is noodzakelijk ter bescherming van de vitale belangen;
-
de gegevensverwerking is noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of uitoefening van openbaar gezag;
-
de gegevensverwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen.
Bewaartermijnen
​
Wij bewaren je persoonsgegevens overeenkomstig de AVG en/of specifieke dwingende wettelijke bewaartermijnen.​​
Delen van persoonsgegevens met derden
​
Wij delen je persoonsgegevens zonder jouw toestemming alleen met derden als dit noodzakelijk is op grond van één of meer van bovenstaande grondslagen en/of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Bij verstrekking van jouw persoonsgegevens aan een derde zal voorafgaand daaraan worden overeengekomen dat deze derde zorgdraagt voor de naleving van de voorwaarden die, op grond van de AVG worden gesteld aan het verwerken van jouw persoonsgegevens.
Inzage, correctie en verwijdering van persoonsgegevens​
​
Je hebt recht op inzage in jouw persoonsgegevens die wij als verwerkingsverantwoordelijke verwerken en om je gegevens te laten aanvullen, verwijderen of af te schermen. Indien je een verzoek hiertoe indient, dien je je te identificeren. Het verwijderen van jouw persoonsgegevens zal pas plaatsvinden nadat je aan je verplichtingen jegens ons voldaan hebt en nadat wettelijke verplichte bewaartermijnen zijn verstreken.​​
Beveiliging persoonsgegevens​
​
Wij treffen passende maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies, ongeautoriseerde toegang, publicatie en onrechtmatige verwerking. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot jouw gegevens, dat de toegang tot de persoonsgegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.
Wijziging van het privacy beleid
​
Wij passen ons privacy beleid van tijd tot tijd aan om deze up-to-date te houden. Op onze website zal steeds de meest recente versie van onze privacyverklaring worden opgenomen.
Klacht over de verwerking van jouw persoonsgegevens
​
Indien je een klacht heeft over de verwerking van jouw persoonsgegevens dan kun je contact met ons opnemen. Op grond van de AVG heb je daarnaast het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens over onze verwerkingen van je persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Links naar andere websites
Onze website kan links naar andere websites bevatten. Deze privacyverklaring is alleen van toepassing op verwerking van persoonsgegevens door Rijpkema van der Vlugt. Wij raden je aan om bij verwijzing naar een andere website altijd de betreffende privacyverklaring op die website te raadplegen.
Contactgegevens
Indien je vragen hebt over de verwerking van je persoonsgegevens of een verzoek tot inzage, correctie en/of verwijdering van je persoonsgegevens wilt indienen, kun je contact opnemen via info@rijpkemavandervlugt.nl of bellen met Joop op telefoonnummer 06 - 52 04 50 26 of met Leo op telefoonnummer 06 - 42 88 18 76.​
​
Cookie disclaimer
​
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Wij gebruiken alleen technische, functionele en analytische cookies die geen inbreuk maken op jouw privacy. Persoonlijke gegevens die we van jou zijn bijvoorbeeld je naam, e-mailadres, en telefoonnummer wanneer je die in een berichtje op de website aan ons doorgeeft.
​
​
Kantoorklachtenregeling​​
​​
Artikel 1 begripsbepalingen
​
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
​
klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de medewerker of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie;
klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
klachtenfunctionaris: de medewerker die is belast met de afhandeling van de klacht.
​
Artikel 2 toepassingsbereik
​
Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Rijpkema van der Vlugt en de cliënt.
​
Iedere medewerker van Rijpkema van der Vlugt draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
​
Artikel 3 doelstellingen
​
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
-
Het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
-
Het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
-
Behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
-
Verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.​
​
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
​​
-
Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt, onder meer door publicatie op deze website.
​​
-
Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost kunnen worden voorgelegd aan de rechtbank.​
​
Artikel 5 interne klachtprocedure
​
-
Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar een van de medewerkers als klachtenfunctionaris.
-
De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
-
Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen, al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
-
De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
-
De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
-
Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.​
​
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
​
-
De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
-
De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 verantwoordelijkheden
​
-
De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
-
Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
-
De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
-
De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 klachtregistratie
​​​
-
De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
-
Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.